Estàs interessat en els nostres estudis?

Vine a conèixer la nostra proposta i a on som. T’esperem!

Ensenyaments Esportius
Salvament i Socorrisme

Pots treballar, amb el cicle inicial, dinamitzant, instruint, dirigint la iniciació al medi aquàtic i per organitzar, acompanyar i tutelar els socorristes en piscines i instal·lacions aquàtiques. També pots treballar amb el cicle final, adaptar, dirigir i dinamitzar l'entrenament bàsic i el perfeccionament tècnic en l'etapa de tecnificació esportiva de salvament i socorrisme; organitzar, acompanyar i tutelar els esportistes i usuaris d'activitats aquàtiques i d'espais aquàtics naturals, fent una vigilància permanent i eficient, preveient situacions potencialment perilloses i intervenet de forma eficaç

La modalitat esportiva de salvament i socorrisme és d'última aparició com a ensenyament esportiu. Tant en el seu cicle com en el seu cicle ofereix la vessant professional de socorrista aquàtic tant en espais tancats(piscines) com en espais oberts(platges). Alhora promou un esport poc conegut com és el salvament aquàtic.

"Poder ajudar a la gent mitjançant una pràctica esportiva és especial. M'agrada l'esport i em motiva unir-lo amb l'atenció sanitària immediata." Héctor Ruiz Pérez

On s'imparteix

Escola Pia Sarrià Immaculada, 25-35 - Barcelona
infosarriacf@escolapia.cat
Escola Pia Olot Plaça Clarà, 9 - Olot
olot@escolapia.cat

Què aprendràs?

Bloc comú: bases del comportament, organització i legislació i primers auxilis, esport per a discapacitats i esport adaptat, bases psicopedagògiques de l'ensenyament, bases de l'entrenament esportiu i gènere i esport.
Bloc específic: instal·lacions aquàtiques i materials, metodologia, organització d'esdeveniments, seguretat i intervenció en instal·lacions aquàtiques i en espais aquàtics naturals, preparació física del socorrista, perfeccionament tècnic en salvament i socorrisme, espais aquàtics i materials.
Pràctiques: formació pràctica en centres de treball.

Hi col·laboren

· Federació Catalana de Salvament i Socorrisme
· Creu Roja a Barcelona

Requisits d'accés

· Títol d'ESO o prova d'accés als CFGM.
· Prova d'accés específica superada, requereix una part de condicionament físic i una de tècniques aquàtiques concretes (habitualment al maig i octubre).

Durada

Cicle Inicial: (tardor-febrer) 495h al centre i a la piscina i 165h de pràctiques
Cicle Final: (febrer-juny) 660h al centre i a la platja i 180h de pràctiques

Centres de Formació Professional Escola Pia de Catalunya